Frequently Asked Questions
RETURER & BYTEN
ALLT NI BEHÖVER VETA OM RETUR, BYTEN & ÅTERBETALNING

RETURPOLICY

Vi erbjuder alla kunder 30-dagars returpolicy. Detta innebär att du har 30 dagar att returnera din produkt av någon anledning, och du kommer att få en återbetalning för hela beloppet du betalade för den / de returnerade produkten / produkterna.

FRAKTKOSTNAD

Fraktkostnad
Handlar du varor till ordinarie pris (ej rea) på över 995kr så har du alltid gratis frakt. Handlar du för under 995kr tillkommer en fraktavgift på 79kr. 

Orders vars totalsumma ej längre når upp till vår fraktfria gräns debiteras 79kr för fraktkostnad samt 79kr för returfrakt.

Vi tar alltid ut en kostnad för returfrakt på 79kr. Beloppet dras av mot din återbetalning, eller lämnas som restbelopp på fakturan hos Klarna. 

RETURER

Om du vill returnera varor från din beställning, kontakta Linneverket för att få din returfraktsedel. 
 
Se till att du packar varorna väl, placera returfraktetiketten på utsidan av paketet och lämna paketet på din DHL-servicepunkt som du väljer. Om du vill hitta den som är närmast dig, sök här.
 
Tänk på att som kund är det du som ansvarar för att returen levereras till oss. Den förbetalda returfraktsedeln är bara ett verktyg för att underlätta returprocessen för dig som kund. Linneverket tar under inga omständigheter ansvar för returer förrän de har levererats till vår returavdelning och är i vårt förvar.
 
Om du returnerar en begagnad eller skadad produkt kan vi inte acceptera din retur och vi debiterar vi produktens fulla värde plus en hanteringsavgift på 300 kr.
 

Returadress:
Linneverket Group AB
Gamlebyvägen 1
523 62 Vegby
Sverige

BYTEN

Hur går jag tillväga för att göra ett byte eller returnera min order?

Ni har 30 dagars fri retur och bytesrätt.

Vill ni göra ett byte så returnerar ni bara er produkt enligt instruktionen nedan och lägger en ny beställning på den produkt ni vill byta till. Så fort lagret registrerat returen görs återbetalning. Ni kan även anmäla er retur hos Klarna för att slippa ev. påminnelser. 

För att returnera en produkt följer ni denna instruktion:
Skicka oss ett mail på order@linneverket.se för att anmäla returen och få er returfraktsedel. I mailet anger ni ert namn och ordernummer.

Kort därefter får ni en förbetald returfraktsedel på mailen. Packa ihop produkterna fint och se till att de är välemballerade. Printa och fäst returfraktsedeln på paketet och lämna in hos valfritt DHL-ombud. Närmaste ombud hittar du här:  https://parcelshopfinder.dhlparcel.com/

Varorna ni returnerar måste vara i originalskick och i sitt originalemballage när de anländer vårt lager. Linneverket förbehåller sig rätten att neka retur av produkter som är använda, smutsiga eller på annat vis omöjliga att sälja vidare. 

ÅTERBETALNING

Så snart vi har mottagit din retur hanteras den av vårt lager. Det kan ta upp till två veckor för din retur att registreras beroende på hur högt tryck det är på returavdelningen.

När din retur är hanterad kommer du att få ett bekräftelsemail från oss. Beroende på valt betalsätt så kommer din återbetalning att ske inom några arbetsdagar.

SKADAT GODS

Om du upptäcker en transportskada ska du kontakta kundtjänst per e-mail. Rubricera ärendet ”skadat gods” och skicka till order@linneverket.se

Observera att produkten inte får användas och att kunden måste behålla produktens emballage, så att detta kan besiktigas vid handläggning av skadeärende.

EJ UTHÄMTAT GODS

Vid ej uthämtade paket förbehåller Linneverket sig rätten att ta debitera dig som kund 300kr för att täcka kostnader för returfrakt och lagerhantering.

Följande liggtider gäller på DHLs respektive PostNords utlämningsställen:
DHL Service Point – 2 veckor
PostNord – 10 dagar

KLAGOMÅL

Om du hittar ett tillverkningsfel på en av våra produkter har du tre år från inköpsdatumet för att lämna in en reklamation. Du måste bifoga foton till ditt klagomål så att vi kan avgöra om klagomålet är giltigt eller inte.
 
Om ditt klagomål godkänns returnerar du produkten till oss, och vi skickar en återbetalning till samma konto som användes för ditt köp så snart vi har fått din retur. Vi kommer att leverera en anvisning kring hur returfrakten ska gå till.
 
Vi följer alltid svensk lag och förordningar. Om du vill veta mer, besök https://www.konsumentverket.se/
 
Vi följer rekommendationerna från Konsumentverket om en tvist inträffar.

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart

Inga produkter i varukorgen.