Frequently Asked Questions
FAQ
ALLT NI BEHÖVER VETA OM ORDER, LEVERANS OCH BETALNING

ORDER

Kan jag återkalla en order?

Om du vill återkalla en order, skicka oss ett mail till order@linneverket.se och skriv “Cancel” i ämnesraden följt av ditt ordernummer. Om din order ännu inte hanterats av lagret brukar vi kunna återkalla den. Har din order redan hanterats av lagret kan vi inte garantera att vi hinner stoppa den.

Behöver jag ett kundkonto för att lägga en order?

Nej, du behöver inte ett konto för att kunna lägga en order, men när du lägger en order skapas automatiskt ett konto åt dig och du kommer få ett lösenord till ditt konto på den e-mailadress du angett i din order. Vi delar aldrig information om våra kunder, vi säljer ingen information, och ditt lösenord är krypterat och i tryggt förvar och ingen kan se det förutom du. Vi skickar heller inga nyhetsbrev eller annan marknadsföring om du inte aktivt klickat i att du vill ta emot vår kommunikation i din profil.

Orderspårning och status?

Så fort din order lämnat vårt lager kommer du att få ett e-mail med ditt sändningsnummer. Du kan även finna denna information under ditt konto. Gå bara in på ”Mitt Linneverket”. Där finner du även status för alla aktiva ordrar, och dina tidigare lagda ordrar.

Varför blev min order återkallad?

De vanligaste skälen till att en order återkallas är att produkterna du beställt haft ett lagersaldo, och därför gått att beställa när så inte skulle kunna ske. Om det mot förmodan skulle ske att vi behöver återkalla din order så skickar vi ett e-mail till dig där vi förklarar vad som skett. Du är alltid välkommen att höra av dig till vår kundservice via vårt Contact Form eller direkt på e-mail till help@linneverket.com för att få fördjupad info kring vad som skett.

BETALNING

Vilka betalmetoder kan jag välja?

För er säkerhet och för att säkerställa en enkel och trygg köpupplevelse med en bred bas betalningsalternativ har vi valt att arbeta med några av världens ledande betalningsleverantörer; Klarna, Stripe and PayPal. De betalningsalternativ som är valbara i det land du beställer ifrån dyker upp i kassan.

Vilka valutor accepterar ni?

Country                                 Currency
Sweden                                 SEK – Svenska Kronor

Denmark                               DKR – Dansk Krone
European Union                    EUR – Euro
United Kingdom                    GBP – British Pound
China                                    CNY – Chinese Yuan
Rest of the world                   USD – United States Dollar

 

FRAKTER

Vilka fraktbolag kan jag välja mellan?

Ordrar inom Sverige skickas med DHL
Du kan spåra din order här

Ordrar till resten av världen skickas med UPS.
Track you order här

Hur lång tid tar frakten?

I normala fall skickar vi ditt paket inom en arbetsdag. Ordrar lagda under helg-, och röda dagar skickas nästkommande arbetsdag.

Normala leveranstider är:
Inom Sverige: 1-3 arbetsdagar
Inom Europa: 2-6 arbetsdagar
Till resten av världen: 5-10 arbetsdagar.

Vad kostar frakten?

Handlar du varor till ordinarie pris (ej rea) på över 995kr så har du alltid gratis frakt. Handlar du för under 995kr tillkommer en fraktavgift på 79kr. Order vars totalsumma (efter retur) ej längre når upp till vår fraktfria gräns debiteras 79kr för fraktkostnad samt 79kr i returavgift. Vi tar alltid ut en kostnad för returfrakt på 79kr. Beloppet dras av mot din återbetalning, eller lämnas som restbelopp på fakturan från Klarna. 

För frakter till utlandet kommer du att se prisuträkningen för just din order i sista steget innan du lägger din order.

Levererar ni till postbox?

Vi har i dagsläget dessvärre inte möjlighet att leverera till postboxar.

Vilka länder skickar ni till?

De flesta faktiskt! Skulle det mot förmodan vara så att vi inte levererar till just ditt land så kommer du få ett meddelande i kassan – “Unfortunately we don’t ship to your country at the moment”.

RETUR

Hur går jag till väga för att göra ett byte eller returnera min order?

Ni har 30 dagars retur och bytesrätt på lagervaror.

Vill ni göra ett byte så returnerar ni bara er produkt enligt instruktionen nedan och lägger en ny beställning på den produkt ni vill byta till. Så fort lagret registrerat returen görs återbetalning. Ni kan även anmäla er retur hos Klarna för att slippa ev. påminnelser.

För att returnera en produkt följer ni denna instruktion:
Skicka oss ett mail på order@linneverket.se för att anmäla returen och få er returfraktsedel. I mailet anger ni ert namn och ordernummer.

Kort därefter får ni en förbetald returfraktsedel på mailen. Packa ihop produkterna fint och se till att de är välemballerade. Printa och fäst returfraktsedeln på paketet och lämna in hos valfritt DHL-ombud. Närmaste ombud hittar du här:  https://parcelshopfinder.dhlparcel.com/

Linneverket ansvarar ej för varor som skickas på annat vis än med Linneverkets förbetalda returfraktsedel.

Varorna ni returnerar måste vara i originalskick och i originalförpackning när de anländer vårt lager.
I de fall varorna ni returnerar är i sådant skick att vi inte kan lagerlägga dem direkt utan att behöva stryka/plasta/packa/märka om debiteras en lagerhanteringsavgift om 495kr/tim med 15min minsta debitering. Linneverket förbehåller sig rätten att neka retur av produkter som är använda, smutsiga eller på annat vis omöjliga att sälja vidare.

På måttbeställda eller i övrigt specialanpassade artiklar gäller ej bytesrätt.

Vi tar alltid ut en kostnad för returfrakt på 79kr. Beloppet dras av mot din återbetalning, eller lämnas som restbelopp på fakturan från Klarna.

Hur lång tid tar det tills jag ser återbetalningen?

Så snart vi har mottagit din retur hanteras den av vårt lager. Det kan ta upp till två veckor för din retur att registreras beroende på hur högt tryck det är på returavdelningen.

När din retur är hanterad kommer du att få ett bekräftelsemail från oss. Beroende på valt betalsätt så kommer din återbetalning att ske inom några arbetsdagar.

Kan jag skicka min order via ett forwardingföretag?

Jajamen! Men paketet anses fullt levererat av oss när vi lämnat av det hos ditt forwardinföretag. Vårt ansvar slutar där. Om någonting skulle hända din sändning efter att vi har lämnat över den till forwardingföretaget så måste du hantera reklamationen mot forwardingföretaget.

Hur gör jag om något saknas i mitt paket?

Skulle du upptäcka att något saknas, ta omgående några bilder på paketet! Var noggrann med att ta bilder på paketets alla sidor, på allt I paketet och även på fraktsedeln (vilken måste vara fullt läsbar på bilden). Skicka sedan ett e-mail där du förklarar vad som saknas och bifoga bilderna till mailet. Släng inte emballaget paketet levererades i förrän vi fått möjlighet att undersöka och återkomma till dig med instruktioner.

Skadat gods

Om kunden upptäcker en transportskada ska kunden kontakta kundtjänst per e-mail. Rubricera ärendet ”skadat gods” och skicka till order@linneverket.se
Observera att produkten inte får användas och att kunden måste behålla produktens emballage, så att detta kan besiktigas vid handläggning av skadeärende.

Ej uthämtat gods

Vid ej uthämtade paket förbehåller Linneverket sig rätten att ta debitera dig som kund 350kr för returfrakt och hanteringskostnader. Observera att ditt paket ligger kvar ca veckor på DHL:s Servicepoint.

ALLMÄNT

Hur säger jag upp prenumerationen på era promo-, och nyhetsbrev?

Om du inte längre vill ta emot nyhetsbrev och erbjudanden från Linneverket klickar du bar på länken ”unsubscribe” som finns längst ned på sidan i alla e-mail vi skickar.

Är Linneverket en seriös verksamhet?

Linneverket har tillverkat och salufört hemtextil och kläder i linne sedan 1993. Genom åren har vi  hunnit med att driva sju butiker i Stockholm, och vi har haft ett större antal återförsäljare runtom Sverige.

Men tiderna förändras och våra kunder finns nu över hela världen-, och det är även anledningen till att vi har valt att nu fokusera på en helt och hållet digital närvaro så att vi kan nå alla er, våra fina kunder oavsett var i världen ni befinner er!

Vi arbetar direkt mot fabrikerna och har därför inga mellanhänder. Produkterna går den enkla vägen: produktion -> Linneverket -> kund. Att produkten tar denna korta väg till er kunder innebär att det inte finns några mellanhänder. Inga importörer och grossister, inga återförsäljare. Våra produkter når er direkt och utan mellaninstanser som skall lägga till sina marginaler vilket ger oss möjligheten att leverera superfina och högkvalitativa produkter till riktigt bra priser!

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart

Inga produkter i varukorgen.