GRYM KUNDSERVICE - SÄKER BETALNING - GRATIS FRAKT & RETUR
GRYM KUNDSERVICE - SÄKER BETALNING - GRATIS FRAKT & RETUR

ORDER

Kan jag återkalla en order?

Om du vill återkalla en order, skicka oss ett mail till [email protected] och skriv “Cancel” i ämnesraden följt av ditt ordernummer. Om din order ännu inte hanterats av lagret brukar vi kunna återkalla den. Har din order redan hanterats av lagret kan vi inte garantera att vi hinner stoppa den.

Behöver jag ett kundkonto för att lägga en order?

Nej, du behöver inte ett konto för att kunna lägga en order, men när du lägger en order skapas automatiskt ett konto åt dig och du kommer få ett lösenord till ditt konto på den e-mailadress du angett i din order. Vi delar aldrig information om våra kunder, vi säljer ingen information, och ditt lösenord är krypterat och i tryggt förvar och ingen kan se det förutom du. Vi skickar heller inga nyhetsbrev eller annan marknadsföring om du inte aktivt klickat i att du vill ta emot vår kommunikation i din profil.

Orderspårning och status?

Så fort din order lämnat vårt lager kommer du att få ett e-mail med ditt sändningsnummer. Du kan även finna denna information under ditt konto. Gå bara in på ”Mitt Linneverket”. Där finner du även status för alla aktiva ordrar, och dina tidigare lagda ordrar.

Varför blev min order återkallad?

De vanligaste skälen till att en order återkallas är att produkterna du beställt haft ett lagersaldo, och därför gått att beställa när så inte skulle kunna ske. Om det mot förmodan skulle ske att vi behöver återkalla din order så skickar vi ett e-mail till dig där vi förklarar vad som skett. Du är alltid välkommen att höra av dig till vår kundservice via vårt Contact Form eller direkt på e-mail till [email protected] för att få fördjupad info kring vad som skett.

 

BETALNING

Vilka valutor accepterar ni?

Country                                  Currency
Sweden                                  SEK – Svenska Kronor
Denmark                                DKR – Dansk Krone
European Union                    EUR – Euro
United Kingdom                    GBP – British Pound
China                                     CNY – Chinese Yuan
Rest of the world                   USD – United States Dollar

Vilka betalmetoder kan jag välja?

För er säkerhet och för att säkerställa en enkel och trygg köpupplevelse med en bred bas betalningslternativ har vi valt att arbeta med några av världens ledande betalningsleverantörer; Klarna, Stripe and PayPal. De betalningslternativ som är valbara i det land du beställer ifrån dyker upp i kassan.

 

FRAKTER

Vilka fraktbolag kan jag välja mellan?

Ordrar inom Sverige skickas med DHL
Du kan spåra din order här

Ordrar till resten av världen skickas med UPS.
Track you order här

Hur lång tid tar frakten?

I normala fall skickar vi ditt paket inom en arbetsdag. Ordrar lagda under helg-, och röda dagar skickas nästkommande arbetsdag.

Normala leveranstider är:
Inom Sverige: 1-3 arbetsdagar
Inom Europa: 2-6 arbetsdagar
Till resten av världen: 5-10 arbetsdagar.

Vad kostar frakten?

I sista steget innan du lägger din order kommer du att se prisuträkningen för just din order.

Levererar ni till postbox?

Vi har i dagsläget dessvärre inte möjlighet att leverera till postboxar.

Vilka länder skickar ni till?

De flesta faktiskt! Skulle det mot förmodan vara så att vi inte levererar till just ditt land så kommer du få ett meddelande i kassan – “Unfortunately we don’t ship to your country at the moment”.

 

RETURER

Hur går jag till väga för att göra ett byte eller returnera min order?

Returer och byten bekostas av kunden så länge det inte rör sig om en reclamation. I varje order medföljer ett returformulär. Det är mycket viktigt att du fyller i returformuläret komplett, i annat fall kan inte vårt mottagandelager hantera din retur. Packa ihop varorna så att de anländer vårt lager i lika fint skick som du mottog dom.

Om du har ett PayPalkonto kan du ha rätt till kostnadsfria reture. Läs mer om PayPals returpolicy här

Vår returadress är:

Linneverket
Strandvägen 2
523 62 Vegby
Sweden

Hur lång tid tar det tills jag ser återbetalningen?

Så snart vi har mottagit din retur hanteras den av vårt mottagninslager. Det kan ta upp till två veckor för din retur att registreras beroende på hur högt tryck det är på returavdelningen.

När din retur är hanterad kommer du att få ett bekräftelsemail från oss. Beroende på valt betalsätt så kommer din återbetalning att ske inom några arbetsdagar.

Kan jag skicka min order via ett forwardingföretag?

Jajamen! Men paketet anses fullt levererat av oss när vi lämnat av det hos ditt forwardinföretag. Vårt ansvar slutar där. Om någonting skulle hända din sändning efter att vi har lämnat över den till forwardingföretaget så måste du hantera reklamationen mot forwardingföretaget.

Hur gör jag om något saknas i mitt paket?

Skulle du upptäcka att något saknas, ta omgående några bilder på paketet! Var noggrann med att ta bilder på paketets alla sidor, på allt I paketet och även på fraktsedeln (vilken måste vara fullt läsbar på bilden). Skicka sedan ett e-mail där du förklarar vad som saknas och bifoga bilderna till mailet. Släng inte emballaget paketet levererades i förrän vi fått möjlighet att undersöka och återkomma till dig med instruktioner.

 

ALLMÄNT

Hur säger jag upp prenumerationen på era promo-, och nyhetsbrev?

Om du inte längre vill ta emot nyhetsbrev och erbjudanden från Linneverket klickar du bar på länken ”unsubscribe” som finns längst ned på sidan i alla e-mail vi skickar.

Är Linneverket en seriös verksamhet?

Linneverket har tillverkat och salufört hemtextil och kläder i linne sedan 1993. Genom åren har vi  hunnit med att driva sju butiker i Stockholm, och vi har haft ett större antal återförsäljare runtom Sverige.

Men tiderna förändras och våra kunder finns nu över hela världen-, och det är även anledningen till att vi har valt att nu fokusera på en helt och hållet digital närvaro så att vi kan nå alla er, våra fina kunder oavsett var i världen ni befinner er!

Vi arbetar direkt mot fabrikerna och har därför inga mellanhänder. Produkterna går den enkal vägen: production -> Linneverket -> du, kunden. Att produkten tar denna korta väg till er kunder innebär att det inte finns några mellanhänder. Inga importörer och grossister, inga återförsäljare. Våra fina produkter når er direkt och utan en massa mellaninstanser som skall lägga sina marginaler på priset vilket ger oss möjligheten att leverera superfina och högkvalitativa produkter till riktigt bra priser!

 

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart

Du har inga produkter i varukorgen.

15%

RABATT

PÅ DIN FÖRSTA BESTÄLLNING!

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och få exklusiva rabatter, nyheter, tävlingar och andra erbjudanden.