RETURER & BYTEN

Vi erbjuder alla kunder en generös 30-dagars returpolicy. Detta innebär att du har 30 dagar att returnera din produkt av någon anledning, och du kommer att få en återbetalning för hela beloppet du betalade för den / de returnerade produkten / produkterna.
 

Sverige

Alla beställningar levereras med ett returformulär och en returfraktetikett. Om du vill returnera varor från din beställning, fyll i formuläret helt och placera det inuti paketet. Om du saknar antingen returformuläret eller returleveransetiketten, kontakta oss så skickar vi ett nytt.
 
Se till att du packar varorna väl, placera returformuläret i paketet, placera returfraktetiketten på utsidan av paketet och lämna paketet på din DHL-servicepunkt som du väljer. Om du vill hitta den som är närmast dig, titta här.
 
Ansvaret för att se till att din retur levereras till oss ligger på dig. Linneverket tar inte ansvaret för en retur innan det har levererats till vårt lager.
 
Om du returnerar en begagnad eller skadad produkt kan vi inte acceptera din retur och vi debiterar en hanteringsavgift på 300 kr.
 

Utanför Sverige

Alla beställningar skickas med ett returformulär. Om du vill returnera varor från din beställning, fyll i formuläret helt och placera det inuti paketet. Om du missar returformuläret, kontakta oss så skickar vi ett nytt. Se till att du packar varorna väl och placerar returformuläret i paketet.
 
Alla fraktkostnader samt moms och anpassade avgifter återbetalas inte.
 

Returadress:

Linneverket
Strandvägen 2
523 62 Vegby
Sverige
 

Byten

Vid retur måste du ordna och betala för frakten. Om du vill byta till något annat skickar vi den utbytta produkten till dig gratis. Om du returnerar en begagnad eller skadad produkt kan vi inte acceptera din retur och vi debiterar en hanteringsavgift på 300 kr.
 
Du kommer att få ett e-postmeddelande så snart vi har mottagit din retur och en återbetalning har gjorts, eller när växlingsordern har skickats.
 

Klagomål

Om du hittar ett tillverkningsfel på en av våra produkter har du tre år från inköpsdatumet för att lämna in ett klagomål. Du måste bifoga foton till ditt klagomål så att vi kan avgöra om klagomålet är giltigt eller inte.
 
Om ditt klagomål godkänns måste du returnera produkten till oss, och vi skickar en återbetalning till samma konto som användes för ditt köp så snart vi har fått din retur. Vi kommer att leverera en returfraktanvisning, men vi återbetalar inga fraktkostnader som du själv har betalat.
 
Vi följer alltid svensk lag och förordningar. Om du vill veta mer, besök https://www.konsumentverket.se/
 
Vi följer rekommendationerna från Konsumentverket om en tvist inträffar.

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart

Du har inga produkter i varukorgen.